neděle 10. července 2016

Letní salát z pečené řepy.


Kdy je ten správný čas ochutnávat nové věci? 

Teď ... Každý den .... Každé ráno ...


Snažila jsem se obohatit jídelníček o potraviny, které by mi zlepšily zažívání
Řepa obsahuje velké množství vlákniny a tak likviduje jedovaté látky ve střevech. 
Předchází se tak zácpám i průjmům.

Jenže ... když se řekne řepa, vybavil se mi ten hrozný sladkokyselý salát
ze školní jídelny. Nakrájený na kostičky, 
který mi hodné paní kuchařky daly na talíř spolu s kaší a ta pak byla celá růžová

No ... jednoduše řečeno, fanouškem řepy jsem rozhodně nikdy nebyla
Saláty dělám na spoustu způsobů. Naučila jsem se to hlavně proto,
 abych v lednici k plátkům pečeného masa vždy měla nějakou bezlepkovou přílohu. 

Myslela jsem si, že to bude takový pokus - omyl
Pozvali jsme s manželem rodinu a přátelé a já jsem je jen tak mezi řečí informovala o tom,
 že jsem zkoušela salát a zda by jej nechtěli ochutnat.

 Ochutnali ...... zamilovali si ho. 


Měla jsem obrovskou radost, jak jednoduše se dá něčemu novému podlehnout. 
Jak jednoduše se může něco dostat na Váš jídelníček a do Vaši ledničky. 
A jak já miluju je, jelikož se nebojí ochutnat jakoukoli potrhlou 
novinku se kterou nakráčím do místnosti.

Dnes se s Vámi o něj podělím. 
Věřím tomu, že podobných najdete spoustu všude okolo, ale tenhle je s mým příběhem
s mými růžovými prsty a třeba si při jeho přípravě vzpomenete na jednu
potrhlou holku co jí řepu aby si nemusela kupovat endiaron.

Pojďme na to .... 


Ingredience: 
* 4 řepy
* česnek
* kozí sýr / balkánský sýr 
* slunečnicová semínka
* salátové listy (podle vaši chuti.. rukola, polníček)
* olivový olej
* balsamico ocet
* sůl, pepř
* tymián
* rozmarýn
* 4 pomeranče (dnes je tam nemám, 
ale jsou v téhle kombinaci výborné)


Předehřejeme si troubu na 200 stupňů. Každou řepu očistíme kartáčkem, jednotlivě vložíme do alobalu, neloupeme. Vytvoříme si takový měšec. Polijeme jednou lžící olivového oleje a dvěma lžičkami balsamica. Přidáme sůl, pepř, tymián a rozmarýn. Nakonec ke každé řepě ještě vložíme dva stroužky česneku. 
Alobal uzavřeme a všechny vložíme na jeden plech. To je proto, aby se pro případ protrhnutí alobalu nevylil olej to trouby. 

Pečeme hodinu a půl
Vytáhneme, rozbalíme a necháme úplně vychladnout. 
Potom si řepu oloupeme (půjde to jako po másle) nakrájíme na plátky a vložíme do misky. 
Na suché pánvi si opražíme semínka, přidáme k řepě. 
Nakrájíme sýr na menší kousky. Já větší část smíchám s řepou a pak ještě nasypu nahoru.
Teď už jen smícháme s vybranými salátovými listy.
Vychladíme v lednici.


Nezbývá nic jiného než Vám popřát dobrou chuť
Myslím, že teď když je léto v plném proudu, 
je řepový salát úžasným obohacením k Vašemu grilování nebo pikniku s přáteli. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)