středa 28. října 2015

Dýňový koláč.


Ani se nedá říct, že by nám podzim klepal na dveře. Spíš se mu tak dlouho nechtělo, že jsem jej chodila vyhlížet z okna. Pak to ráno. Barevné listí, příjemný vítr a nižší teploty dali najevo, že už je konečně tu. 
Dýně tu všude okolo máme spousty. Vedle nás jsou hned dvě farmy, kde je milé dámy pěstují a prodávají několik druhů přímo u cesty. Stačí si vybrat a vhodit pár mincí do kasičky. 
Nějaký ten den mi ležely dvě usměvavé hokkaido na lince než jsem se rozhodla co s nimi. Velmi jsem toužila po tom, udělat si polívku. Já vím, je to klasika, ale měla jsem v ledničce výborný dýňový olej, a tak mě nějak lákalo, že půjdu tímto směrem. 
Ten den jsme se ale dozvěděli, že budeme pracovat venku a tak jsem od polévky upustila. Není totiž nic lepšího, než na pracovní přestávky mít v autě teplý čaj a něco sladkého k tomu. 



Ingredience na korpus:
* 150g rýžové mouky
* 90g másla
* 2 lžičky kypřicího prášku z vinného kamene
* špetku soli
* 3 lžíce studené vody

Všechny ingredience smícháme v misce. Nejlépe pořádně propracujeme rukou. Následně si hmotu vmačkáme do předem připravené formy. A to, vymazané kokosovým olejem a vysypané moukou. Není problém použít i pečící papír.


Ingredience na náplň:
* 400g dýně (je to asi jedna středně velká hokaido)
* 2 jablka
* citrónová kůra a šťáva
* kokosový cukr
* skořice

Dýni i jablíčka nakrájíme na malé kousky. Vložíme do hrnce spolu s citrónovou kůrou, šťávou, cukrem a skořicí dle chuti. Nepatrně podlijeme vodou a dusíme. Jakmile nám vznikne hustá kaše, můžeme odstavit. Já jsem nechala i nějaké kousky aby byla dýně v koláče čitelná, ale to je jen na Vás.
Celé pyré přidáme na korpus a rovnoměrně rozetřeme.
Vložíme do vyhřáté trouby. Pečeme na 180C asi 35minut.


Poté můžeme posypat mandlemi, nebo pocukrovat. Vše podle Vás a Vaši fantazie.


Dobrou chuť :o*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)