pondělí 19. října 2015

Quinoa pizza.

Krabička  už mi ležela ve skříni delší čas. Stále jsem nevěděla jak ji nejlépe využít. Všechny nápady na recepty mi přišly obyčejné a nebo natolik složité, že pro běžně fungujícího smrtelníka byly bezvýznamné. Taky se mi nechtělo vyplácat celou krabičku na jeden oběd a to byl zásadní problém veškerých receptů.

Pak jsme jeli do města. Koukala jsem po letácích a opět byla v akci tu velmi oblíbená mražená pizza. Tuhle variantu jsem neměla ráda ani tehdy, kdy jsem ještě jedla vše bez omezení. Buchtové suché těsto a tak málo oblohy, že pokud nejste úplný ignorant stejně si tam něco přidáte a ve finále Vás to vyjde na mnohem víc, než si ji komplet udělat sami doma. Jen to chce čas.
A tu byl ten nápad, nebo pokus? Těžko říct. Ono bezlepková dieta a strava je vlastně nekonečné experimentování :o)
A teď tedy k vaření, snad se Vám vše povede a bude chutnat šup šup.

Ingredience na těsto:
* 130g quinoa ( je jen na vás jaký druh použijete, já zvolila kombinace všech tří)
* 1 lžíce olivového oleje
* 1 vajíčko
* 1/2 lžičky prášku do pečiva
* špetka soli
Quinou propláchneme a naložíme do vody. Píše se, že ji stačí namáčet 8 hodin, já ale nechávám přes noc. Pro tento recept se s ní pak pracuje mnohem lépe.
Druhý den quinou nasypeme do mixéru, přidáme vajíčko, sůl, kypřící prášek , olivový olej a pořádně promixujeme. Těsto musí mít hustější konzistenci.
Troubu si předehřejeme na 190 stupňů.

Jelikož zase nejsem takový gurmán, tak nevlastním formu na pizzu. Ovšem jsem si jistá, že každý si poradí po svém. Rozhodovala jsem se mezi formou na koláč nebo na dort a jelikož muž po mě chtěl ještě něco sladkého, pro pizzu jsem si zvolila dortovou formu :o)
Vyložíme ji pečícím papírem a vlijeme těsto. Pěkně zapracujeme stěrkou po celé formě. Pro jistotu nechte chvíli stát ať se dostane skutečně všude.
Dáme do trouby jen asi na 4-5 minut. Jde o to, aby se těsto krásně zatáhlo a šlo pomazat omáčkou.
Ingredience na omáčku:
* rajčatový protlak ( ve složení jen z rajčat a vody BEZ CUKRU)
* libovolné bylinky ( já použila bazalku a česnek )
* trošku olivového oleje
Vše vložíme do menší misky a pořádné promícháme, klidně vmícháme i čerstvá na kousky nakrájená rajčata.
Jakmile má konzistenci dle Vašich představ (řídkou nebo hustou) namažeme na těsto, které jsme zrovna vytáhli z trouby a na ni si naskládáme oblohu dle chuti :o)
U mě to byla krůtí šunka, bazalka, chedar a mozzarela. Výborná je i s kukuřicí.
Opět vložíme do trouby a necháme péct přibližně dalších 20 minut dokud nám okraje nezačnou krásně zlátnout.
Pak už jen nakrájet ........ pustit si nějaký dobrý film .... a dát si do nosu.

Dobrou chuť :o*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)