pondělí 19. října 2015

Mrkvový koláč.


V době, kdy jsem přišla na svou alergii na lepek to byla jedna z prvních věcí, které mi vrtali hlavou ... co všechny mé buchty a koláče a muffiny. Vždy jsem víc než ráda pekla a teď jsem byla zase tak nějak na začátku. Jak na to? Kdo mi poradí?
Ale vše je to jinak. Mnohem zajímavější než jsem si myslela, Člověk začne objevovat úplně nové chutě, kombinace, Především takové do kterých by se třeba za normálních okolností ani nepustil.

A tak se dostáváme k dnešnímu receptu :o)

Ingredience na korpus:
* 350g mrkve
* 150g vlašských oříšků
* 135g bezlepkové mouky (já jsem dala Jizerku, ale i s polohrubou rýžovou je to dobrota)
* 200g třtinového cukru
* 1 celá lžíce skořice (klidně i víc)
* 1,5 lžičky bezlepkového kyp. prášku nebo sody
* 160ml oleje
* klidně přidejte i rozinky či jiná semínka dle chuti
* 3 vejce 

Spodní část dortové formy si vyložte pečícím papírem. Dortík pak jde mnohem líp krájet a oddělovat.
Troubu si předehřejte na 175 stupňů.
Mrkvičku si nastrouhejte na jemno, oříšky dle libosti. Pokud chcete zvýraznit chuť oříšků , naseketje si je větší kousky :o) V míse si smíchejte mouku, cukr, sodu a skořici.
Celá vajíčka vyšlehejte to krásně žluté pěny. Na jemné obrátky pak zašlehejte olej. Po lžících pak přidávejte nastrouhanou mrkev, oříšky a nakonec směs z mouky.
Těsto vlijte do formy a nechte péct přibližně 40-50 minut.

Kolem těch 40 minut zkuste špejlí, zda se Vám již těsto nelepí :o) Malinké kousky se na špejli mohou objevit, mrkvičkový dort je velmi vláčný, není to suchá tuhá buchta :o)

Jakmile korpus vytáhnete z trouby, nechte jej pár minut chládnout ve formě. Po úplné vychladnutí korpus rozřízněte v půlce a namazejte krémem.

Ingredience na krém:
* 400 g nízkotučného tvarohu
* cca 6 lžic moučkového cukru ( dle chuti )
* trošku citrónové kůry
* 200 g smetany ke šlehání

 V misce vyšlehejte spolu tvaroh, cukr a citrónovou kůru. Jakmile bude vše důkladně promícháno pomalu a na mírné otáčky přidávejte smetanu. Je lepší šlehat delší dobu a na menší stupeň, tak ude hmota krásně tuhá.
Část krému namažte uprostřed a část nahoru na dortík. Já jsem ještě posypala oříšky. Samozřejmě, ale můžete dát i kousky mrkve, různá semínka, klidně i hořkou čokoládu. Vše co máte rádi a co je doma po ruce :o)

Dejte na chvíli do ledničky (já dávám přes noc) a ráno máte dokonalou snídani. Nezbývá již nic jiného než ukrojit ....................
a dát si do nosíku. My jsme si k tomu udělali jemnou kávičku a mňaaaaam .... je to nádhera.


Dobrou chuť :o*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)