neděle 17. ledna 2016

Co nového ve spíži.


Můj táta nikdy nebyl velký expert na vymýšlení dárků. Od jisté doby si zapamatoval dvě věci. Mám ráda skupinu Kryštof a pak miluji Baileys. Když tedy přijde doba dávání dárků, je celkem jasné co mě čeká. Před více jak rokem jsem mu ale poskytla další variantu. Přechodem na bezlepkovou stravu tak ví, že nakupuji převážně v obchodech se zdravou výživou. 

Jeseník je sice malé lázeňské městečko, ale nachází se tam spousta krásný obchodů a kaváren. Dostala jsem tak letos od táty něco jiného než láhev nebo CDčko. Byly to poukázky na nákup to dvou místních krámků. Jeden je úplně nový, zaměřen na bezobalový obchod, což mi přijde jako skvělý nápad. Jen si někdy spočítejte kolik obalů vyhodíte z nákupu do dvou dnů. No... a ten druhý je zdravá kavárna, kde tedy kromě úžasných produktů si i posedíte. Každý půlrok, když se z Holandska vracíme domů si tam zajdu na své nejoblíbenější pití vůbec. A to Matcha Latte s Baileys. Nejde ani popsat, jaká je tohle dobrota. Musí si na něj zajít.

Rozhodla jsem se, že se s Vámi podělím o produkty, které jsem si tam pořídila, které považuji za zajímavé a které byste měli vyzkoušet. Dokonce i ze setkání s přáteli pak pár novinek, které jsem dostala, ještě nevyzkoušela, ale věřím, že budou stát za to. 

Tak jdeme na to. :o)


Zelená káva v klasických čajových sáčcích. Nejlépe chutná po jídle. Jsem na ni moc zvědavá. O účincích zelené kávy jsem četla hodně, já však nemám úmysl s ní hubnout nebo podobně se detoxikovat. Jako milovníka kávy mě zajímá především její chuť.Tahle je z nepražených kávový bobů. 


Dárek od kamarádky - restované a loupané kaštany. Několikrát jsem zmínila, že by mě zajímalo jak pečené kaštany chutnají. Ale jelikož z Holandska nikdy nestihneme žádné vánoční trhy a doma nevím jak na ně, nebyla tedy ještě šance. Těším se. 

Vy už jste měli kaštany? 


Hráškové chipsy - dárek od mé sestřičky. Jednou mi je koupila na ochutnání ve stánku, kde pracovala její kamarádka. Pak jsem doma seděla, koukala na film a řekla si, že je vyzkouším. Naprostá dobrota. Jedná se o přirozeně bezlepkovou potravinu a ruční výrobu. Mňam. 


Myslím, že tohle je již dnes známá věc, ale přece jen. Velmi zdravá náhrada kakaa. Výborná do kaší, smoothie, ale třeba i pečení. Lze z něj vyrobit i domácí čokoládu. 


Pro mě velká novinka. Luštěninová italská polévka. Obsah sáčku jen orestujete na olivovém oleji, zalijete vodou, dosolíte, dopepříte a je hotovo. No, vypadá krásně, tak snad tak bude i chutnat.


Ach těstoviny. To je pro mě větší problém než pečivo. Letos jsem k Vánocům od rodiny dostala vysněný nástavec na robota pro výrobu těstovin vlastních. Beru si to jako osobní výzvu. Po pravdě musím říct, že kukuřičné těstoviny jsou slušně řečeno nedobré. Sehnat jiné je doslova nadlidský výkon. Cizrnové nejsou vůbec špatné a rýžové taky jdou, ale musím říct, že to pořád ještě není ono. Pořád ovšem lepší než ty rýžové. Jednou se tu ale objeví recept na skutečně dobré bezlepkové těstoviny, uvidíte :o) 


Kitl meducínka - sirup s propolisem, bylinkami a vitamínem C. Lék na chřipku a nachlazení. Netuším, kde se dá koupit, dostala jsem ho od své kamarádky. Ví, jak neustále zápasím se svou imunitou. 


Javorový sirup - mňamkaaa. Musíte mít doma. Pokud se do začátku bojíte jeho chuti, kupte si tenhle s borůvkami, je naprosto výborný. Dá se jak do kaší, pečení, smoothie, tak s ním osladíte i ranní kávu. My si bez něj neumíme představit naše lívance


Dala jsem i na jedno doporučení. Tenhle japonský detoxikační čaj se podle jiných zázrak. Moc se o něm zatím nepíše. Je tvořen 16ti horskými bylinami. Originální receptura pochází od samotného otce makrobiotiky George Ohsawa. Zahání pocit únavy, při gynekologických problémech, na posílení únavy a mnoho dalšího. Jakmile ovšem kůru započnete, musí se dokončit. Výsledek a pocity z něj Vám určitě napíšu. 


Výborný zdravý olej. Třeba pro ty, kteří  nemusí aroma oleje olivového. Do salátu a pomazánek je úžasný. Doporučuji i třeba pro čisté obohacení chutí a Vaší kuchyně. 


Kaše s čirokem - na tuhle kaši jsem moc zvědavá. Byla dárkem od mé milé kamarádky. Čirok se nazývá pšenicí celiaků a tahle obilovina je velmi bohatá na železo, hořčík a vitamín B. Start do nového pracovního dne s touhle kaší pak rozhodně nemůže být chyba. 


Tahini - zázračná pasta ze sezamových semínek. Výborná jak do různých pomazánek, tak k vytvoření dipů na salát. Bohatá na vápník, hořčík i železo. 

Jaký hummus je Váš oblíbený? 


Mám moc ráda humus, ale kolikrát nemám čas na to, namáčet a vařit cizrnu, proto jsem se rozhodla vyzkoušet tuhle směs. Uvidíme, třeba bude skutečně k nerozeznání. 


A poslední věc, tu jsem koupila už tady v Holandsku. Jedná se o rozmixovanou směs sezamových a chia semínek. Bude výborná na posypání slaného pečiva, to směsi na chleba a různých slaných pokrmů. 

Já doufám, že se Vám tyhle foto nákupy líbily, že jsem Vás třeba v něčem trošku inspirovala. Hlavní je se nebát ochutnat něco nového. 

Pod článek nám pak můžete napsat co nového či neobvyklého k mlsání jste si naposledy koupili Vy?

4 komentáře:

  1. Baru, co je to ten "carob"? Jinak ze me jedine ryzove testoviny, chutnaji mi nejvic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V podstatě se usuší Karobové boby (rostou v luscích na stromu) a rozemelou se na jemný prášek. Jinak se mu taky říká Svatojánský chléb. Karob obsahuje mnoho hodnotných, zdraví prospěšných látek: vitaminy skupiny B, vápník (3x více než kakao), hořčík, draslík, železo, mangan,... Dále obsahuje 8% bílkovin a asi 46% přirozeného cukru, je bohatým zdrojem vlákniny (pektinu). O proti kakau má méně kalorií a mnohokrát méně tuku. Má příznivý vliv na trávení a vylučování a na snižování hladiny cholesterolu v krvi. a rozdíl od kakaa neobsahuje karob škodlivé methylxanthiny (s jejich četnými nepříznivými účinky pro zdraví člověka - od zrychleného tepu přes poruchy spánku a nadměrnou vznětlivost až po pocity úzkosti), nevyžaduje při výrobě kvašení přinášející nebezpečí rozvoje nežádoucích baktérií či plísní (u čokolády je kvašení nutné pro dosažení chuti). Vzhledem k přirozeně nasládlé chuti nevyžaduje karob obohacení cukrem a vzhledem k jemné konzistenci nevyžaduje ani přidávání velkého množství tuku (při výrobě čokolády běžné).

      Je to prostě mňamka. A za pár korun. Za tenhle sáček jsem myslím dálava 20korun :o)

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)