pátek 15. ledna 2016

Páteční inspirace IV. - Co s pletí bez hormonů?

Před pár měsíci jsem se rozhodla definitivně vysadit hormonální antikoncepci. Myslím si, že na to přišla chvíle. Rozhodně se nebudu rozepisovat o tom, jak je anebo není škodlivá. Každá na to má svůj názor a moc dobře ví, proč ji nebere a nebo právě naopak.

Přibližně za dva roky bychom se chtěli s manželem pokoušet o prcka a v té době bych byla ráda, aby mé tělo nemělo stopy po hormonální antikoncepci.
Užívala jsem ji od svých 18 let a za tu dobu jsem zkoušela tři druhy. S žádnou jsem neměla problém. Je ovšem pravda, že se mi po jejím nasazení skutečně zlepšila pleť. Když nepočítám období placebových tabletek můj obličej byl prakticky bez akné.

Před vysazením, jsem si četla různé články o tom, jak je právě pleť nejvíc rozhozená, vše se na ní mění a akné vyleze na povrch. Čekala jsem tedy co přijde.


První týden nic. Žádná změna, užívala jsem klasickou péči o pleť jako před vysazením.

Druhý týden ovšem nastala velká změna. Obličej se mi začal neuvěřitelně mastit. Přes noc to bylo až nesnesitelné. Objevili se pupínky a to rovnou ve skupinkách, na bradě i kolem nosu. Katastrofa! Připadala jsem si, jako by mi bylo zase 15 let. Nechtělo se mi v Holandsku nic nahánět a tak jsem se hrabala v krabicích s kosmetikou co máme v pokoji. Veškeré zásoby, které s sebou vozím. Našla jsem vzoreček krému od Biodermy Sébium. Jednalo se o 5ml - sébium hydra. Řekla jsem si, že za vyzkoušení nic nedám. Byla jsem v šoku, nejen konzistence byla super, něco mezi krémem a gelem, takže mi připadalo, že ta tubička je nekonečná, ale změna byla viditelná po 3dnech. Zmizelo začervenání a pleť ustoupila i ve zmiňované mastnotě.


Rozhodla jsem se, že si doma dokoupím ostatní produkty z této sady. Mastná pleť se především nemá vysušovat. Pozor na to... Skutečně to platí. Ač se Vám zdá, že je sebevíc mastnější, neznamená to, že z ní musíte udělat hotovou Saharu.

Objednala jsem si čistící gel. Používám jej ve sprše, je to takový můj rituál na který jsem si zvykla a vyhovuje mi to. Dopomáhám k ještě lepší vyčištění speciální houbičkou od ecotools. Je super, prakticky nahradí peeling.

Čistící vodu. Tou pleť dočistím při příchodu ze sprchy a pak také ráno ihned po probuzení.

Dva krémy. Jeden mám v záloze a druhý sébium hydra je právě ten již otestovaný.

Když už se nějaký ten pupínek objevuje, použiji na něj přes noc tyčinku na akné od firmy Ryor. Trošku to štípe, ale vždy mi zabere.

Nějakou dobu to trvalo. Dokonce na mě šlo i zklamání, že jsem zainvestovala špatně, že jsem se unáhlila. Chtělo tomu nechat ale jen pár dní. Mastné místa prakticky zmizela, začervenání taky a pupínky žádné.
Jako bonus ...... vše voní jako okurky.

V čištění pleti pak mám ještě jednu maličkost. Schnoucí masku od firmy Freeman. Jedná se o druh avokádo a oves. Přímo tahle je pro mastnější pleť. Používám ji jednou týdně, vždy v sobotu po práci a po celkovém vyčištění pleti. Krásně zmatní a kompletně odstraní černé tečky. Je to velké balení a na obličej Vám stačí opravdu jen malinko, tím jak se bezvadně roztírá.


Pozor prosím!

Každá pleť je jiná a může reagovat ikdyž na ten stejný produkt jinak. Pokud se ale jedná o řadu, kterou bych doporučila na pomoc při změně pleti v důsledku vysazení hormonální antikoncepce ... bude to každopádně Bioderma Sebium.

Jaké jsou Vaše zkušenosti s pletí po vysazení hormonální antikoncepce? 

2 komentáře:

  1. Moje zkušenosti jsou děsivé. Prý se tělo čistí tak dlouho, jak dlouho se ta věc brala... Já ji přestala brát před 4 lety, tak to mám ještě aspoň tři před sebou... :-( Používám přírodní kosmetiku, snažím se vyhýbat určitým jídlům, ale když to jde zevnitř...

    Btw. dostala jsem se sem přes nějakou fotku na FB, přes tu parádně uvolněnou svatbu. Tleskám. Mám vždycky děsnou radost, když si ten výjimečný den užijí novomanželé po svém... Ať je i celé vaše manželství přesně takové, jaké ho budete chtít mít...;-) P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Peti, děkuji moc za zpětnou vazbu. Máš úplně pravdu, dokud ji člověk nevysadí neuvěří, co vše se mu s tělem začne dít. Taky jsem radikálně změnila jídelníček, plně bez lepku a rafinovaného cukru. Tělo nám to ale určitě vrátí :o)

      Moc děkuji za pochvalu svatební fotografie. Plánuji menší článek s fotkami o tom, jak si ji lze užít podle svého bez nároku na tradice a stres.
      Krásný den, Bára :o)

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)