pondělí 7. března 2016

Status - přeplánovaná.


poslední dobou se přímo roztrhl pytel s tzv. TO DO listy. Nadšené plánování ukončeno spokojeným odškrtnutím napsáného úkolu. 

Jako vážně? 
Doopravdy splníte vše co si na daný den naplánujete a postupně si to škrtáte? Já jsem to zkusila. Ne .... nefunguje to. Říkala jsem si, že je to naprosto jednoduché, když už totiž něco napíšu, donutím se to splnit. Ani náhodou. Z klasického seznamu relativně primitivních věcí se stal seznam nadlidských úkonů, na které prostě nemám čas. 

Mám diář. Ano ten mám ráda. Uložené důležité informace, čísla na doktory, léky které užívám a adresy, které musím mít neustále u sebe. Ráda si napíšu, že příští pondělí je zajímavý dokument, který chci vidět, jelikož je na něj upoutávka teď a za pár minut , v práci, bych na to zapomněla. 


Upřímně. 
Zapíšu si do diáře, že má můj manžel svátek. Ale už si přece nemusím psát TO DO list, kde bude napsáno, že bych mu měla upéct závin, uklidit, odnést odpadky a jít si zacvičit. To přece vím. 
Domnívám se, že tyhle lístečky vznikly v hlavě někoho, kdo se snažil ze svého obyčejného dne udělat zajímavější. Máte před sebou víkend, odpočíváte, ale pro lepší pocit a pocit zaneprázdněnosti, na kterým si spousta lidí v dnešní době ujíždí si sepíšeme seznam úkolů. 

 * uklidit pokoj
* umýt nádobí
* odnést plasty
* jít si zaplavat
* uvařit oběd 
* dát si masku


Pak už jen spokojeně škrtáme a radujeme se. Já si myslím, že to není správně. Uklidit byste měli v moment, kdy se Vám zdá, že je to potřeba. Ne ve chvíli, kdy to máte na papírku. Kolikrát na nějakou z takových zdánlivě nedůležitých věcí nemáte čas a duši člověka to užírá .. když už jsem si to napsala, tak bych to přece měla udělat. A tak jsem papírky vzala a udělala si z nich seznamy na nákup. Jupííí ... hned je moji dušičce lépe. 

Nevytvářejme si na sebou zbytečné biče. Zapomínáme pak dýchat. 

Zamyslím se nad časem který mi tak utíká mezi prsty a věřte, že je to rychlost. V práci jsem šest dní v týdnu od rána do večera. Sotva nalistuji leden, máme polovinu března. To je vlastně skvělé, jelikož brzy začne odpočet našeho pobytu zde, ale o tom zas jindy. Utíkají mi úplně jiné věci, které bych na papírek nikdy nenapsala a měla bych je vědět.

Zapomínám:
* odepisovat kamarádkám
* psát přátelům, jak se mají
* vyslechnout si mámu
* podpořit sestru při maturitě
* projít se s manželem a držet se za ruce
* sníst čokoládu pod peřinou 
* dočíst knihu

Tak má rada zní:
nepište si nesmyslné seznamy o nesmyslných věcech, ty se vždycky nějak udělají. Mějte v hlavě věci, které Vás dělají šťastnými a tvoří Vaše vzpomínky. Protože co si budeme povídat, na to, jak krásně se Vám podařilo v pátek vysát nikdy vzpomínat nebudete, ale na to jak jste se v noci ládovali s manželem zmrzlinou a koukali u toho na hloupý film ano. 

Seberte Váš TO DO notýsek a napište si na něj: koupit mléko, zeleninu a čokoládu :o) 
To nádobí už se nějak umyje. 


3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja zase na TO DO LIST nedam dopustit. Kazdou nedeli vecer si sednu a sepisu si vse, co potrebuju behem tydne udelat a kam se chystam behem tydne jit. Za kazdou veci si udelam maly ctverecek, a kdyz je splneno, tak si to odskrtnu. A prinasi mi to skvely pocit, kdy si to splnim. Nerikam, ze musim vsechno, co tam napisu behem toho tydne udelat, ale snazim se aspon vetsinu toho udelat. Nepisu si tam kazdou malickost, ale fakt mi to pomaha veci udelat a dodrzet plan.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super. Já to zkusila a asi jsem vůbec nepochopila ten smysl. A to pozor jsem milovník veškerých bločků a srandiček. Když to vezmu z druhé strany, udělala jsem si svůj TO DO LISt z manžela. ten mi rád všechno připomene. :o)

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)