neděle 6. března 2016

Řecké tzatziki.


Není tomu tak dávno, kdy jsem se dozvěděla, že celý svůj život připravuji tzatziki špatně. Musím se ovšem přiznat, že jsem nikdy žádný recept nehledala. Nastrouhala jsem okurek, přidala jogurt nebo zakysanou smetanu a česnek. Tradáááá ... bylo hotovo. 

K nám na farmu, kde jsme po většinu času odříznuti od světa, čas od času zavítá i velmi zajímavá osůbka. Tou poslední byla Marcelka. Divoch tělem i duší, co Vás nabije energií i kdyby jste nechtěli. Již více jak 10 let jezdí do Řecka, plně řecky mluví a mimo to mě naučila ty pravé a vynikající tzatziki. S jejím svolením se s Vámi o tento recept a pár rad podělím.

Ingredience: 
* bílý řecký jogurt
* okurky
* sůl (někdo rád i pepř)
* kopr
* česnek
* kvalitní olivový olej



 Jako první si okurky oloupeme. Tou nejdůležitější věcí je vydlabání veškeré dužiny. Potom si je nastrouháme na struhadle, konkrétně na části, kde se strouhá na plátky. Takto nastrouhané okurky ještě pořádně vyždímáme, abych je zbavili co nejvíce vody. Třeba přes sítko.

Řekové nastrouhané okurky dávají do látkových pytlíků, 

zavěsí i několik hodin na slunce, aby se řádně vysušili.




Osušené okurky, smícháme s jogurtem, přidáme snítku kopru, lžíci olivového oleje a sůl i česnek dodáme dle chuti
Na stole ještě dozdobíme cherry rajčátky a můžeme podávat. 


Řekové dávají tzatziki doprostřed talíře,

pak zespodu o něj silou klepnou rukou, 

rozprostřou se krásně jak mají.  




Musím říct, že já jsem si k nim oblíbila pikantní nachos. Jde o zdravou variantu různých sýrových omáček, které se dnes prodávají. Myslím, že je to naprostá dobrota při zábavném večeru s přáteli. 



Napište, jak připravujete tzatziki Vy?  Líbí se Vám dnešní recept? 

Dobrou chuť :o* 

1 komentář:

  1. Přesně takhle tzatziky dělám a v létě jsou u nás častou záležitostí! :) Mňam, to mi připomíná, že už jsem je dlouho nedělala! :)
    Hezké pondělí! Lucka www.sleepy-cat.com

    OdpovědětVymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)