pátek 20. ledna 2017

Kokosky. (bez lepku, mouky i mléka)


Někdy má člověk chuť péct. Ale nemá zas tak velkou chuť se s něčím párat. 
Špinit hromadu misek a šlehačů. 
Třeba Vás čeká rychlá návštěva.
Popravdě, dnes nemůžete vědět co kdo jí, na co má alergii a co mu nesedí. Tentokrát použijeme cukr, je tu ve velké míře, ale já ho zase beru jako pořádnou vzpruhu v náročné práci. Ovšem mějte na paměti, že všeho s mírou a tak se o plech podělte.

Kokosky jsou snad tím nejlehčím co se dá upéct. Jak říkám, hodně muziky za málo peněz. Potřebujte k nim ingredience,  které má doma naprosto každý a k tomu jen jednu jedinou misku. No není to nádhera? 



Ingredience: 


* 250g strouhaného kokosu
*250g cukr moučky
* 2 celá větší vejce
* rum (podle chuti . já dávám dvě PL)
* citrónová kůra

Všechny ingredience dáme do misky a ručně propracujeme. Až jsme si jisti, že se vajíčko dostalo všude a ,,těsto,, krásně drží, máme hotovo. 
Nachystáme si plech s pečícím papírem. Předehřejeme troubu cca 150 stupňů.
Teď už jen tvoříme tvary jaké chceme. Já jsem zvolila takové větší skoro placky (nechala jsem zaoblený vršek), jelikož jsem je chtěla jako sušenky ke kávě. Pokud je budete ale chtít použít třeba na cukroví, stačí malé kuličky. 

Skládáme vedle sebe, ne ovšem úplně na těsno, trošku se roztečou. A pečeme dorůžova. Já jsem tyhle větší kousky pekla okolo 20 minut. Malé kuličky stačí 10 minut. Vše ale záleží na tom, jakou máte troubu. Podle té naší staré na farmě se čas strašně špatně odhaduje. Chodím se stále koukat. 


Konečný výsledek je jen na Vás. Když mám doma nevyužitou hořkou čokoládu, krásně je v ní namočím. Hořká je skutečně nejlepší, jelikož, sladké už jsou kokosky dost. Když rozpuštěnou čokoládu ještě trošku zředíte, můžete je krásně pomalovat proužkama. Stačí v čokoládě namáčet stěrku a tou pak jezdit nad kokoskama ze strany na stranu. Kam se hrabe kupovaná tyčinka Bounty. 

Já si pak už jen udělám velkou kávu nebo kakao, nohy nahoru a pochutnávám si. 
Jsou krásně šťavnaté a lehké. Žádná vysušená hromádky o kterou si vylomíte zuby. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)