sobota 20. dubna 2019

Recenze: "Bytosti přírody (Setkání s přáteli člověka)" - Margot Ruis

Když vám píšu tento článek, je venku naprosto nádherně. Na to, že před dvěma lety byl metr sněhu (ano, já si to moc dobře pamatuju!!), tak dnes je venku slunečno, fouká jen jemně a vzduch voní čerstvě. Vlastně celé jaro voní čerstvě, navíc u nás v horách už úplně! 

A tak, i když jsem duší někde úplně jinde, vám dnes přináším recenzi na knihu, která by vám mohla taky rozzářit den. Je to kniha o přírodě, a to konkrétně Bytosti přírody. Tento titul jsem si zvolila z jednoho hlavního důvodu, a to je moje naprostá oddanost vůči naší přírodě. 



Miluju jaro, kdy všechno kvete a příroda kolem nás znovu získává sílu, zatímco nás zachraňuje, protože my po dlouhé zimě už padáme únavou. 

Miluju léto a lesy, které mě svými stromy ochrání před pekelným žárem Slunce nebo před náhlým deštěm. 

Miluju podzim a vůni podhoubí, která mě doprovází na každém kroku a potůček, který si šumí v pozadí, jako by nic jiného neexistovalo. 

A respektuji a bolestně přežívám zimu, kdy si příroda potřebuje odpočinout.

V této knize vás autorka provádí světem bytostí přírody. Elfů, víl a jiných tvorů, kteří jsou všude kolem nás a kteří nás mohou mnohé naučit. Nepřijde vám někdy, že jdete lesem a přitom jako kdyby na vás někdo promlouval? Možná jsou to elfové stromů a nebo malé vodní žínky? 


Autorka sama sděluje, že pro ni jsou nejbližší tvorové vodní, a v tom se neshodneme. Každopádně každý se cítíme dobře někde jinde, já osobně se cítím kolem vody nesvá a raději se uzavřu mezi stromy, jehličí, lesní ovoce a sem tam si sednu a pozoruji lesní zvěř, která kolem mě lítá. 

Za mě je kniha velmi informativní, pokud jste samozřejmě cílovou skupinou. Někdo, kdo do přírody chodí nerad, by si ji asi neužil!

Malé mínus za mě má ovšem výklad. Do textu se někdy dá velmi těžko začíst, hlavně když máte za sebou perný den. (A nebo jsem ji prostě četla ve špatnou dobu...)


Samozřejmě nese ale takové poselství, které bychom si měli přečíst! Protože kdo by nechtěl popovídat s přírodou? Mě osobně přijde, že každé místo, tvor, rostlina, prostě všechno, nám vypráví svůj příběh. 


Krásný víkend všem!



Recenzní výtisk věnovalo: KNIHCENTRUM.CZ

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)