úterý 11. června 2019

Oceněná vs. Neoceněná (Hodiny z olova vs. Kavárna v Kodani)

V minulém měsíci mi KNIHCENTRUM věnovalo knižní výtisk knihy "Hodiny z olova". Těšila jsem se jako malá. Popis této knihy byl úžasný, přesně něco takové jsem si chtěla přečíst, navíc o Číně, ta mě moc zajímá. Celá jejich kultura, ta odlišnost, pravidla. Chtěla jsem vědět víc. Překousla bych i množství stran, které kniha má. Nejsem totiž fanoušek tlustých knih, například Cizinka mě velmi láká příběhem, ale těch stran a stran. 

Autorka vypráví příběhy několik bezejmenných hrdinů. Popisuje je a jejich životní příběhy a já, ať se snažím jak se snažím, tak se v této knize topím. Když jsem si přečetla prvních několik desítek stran, musela jsem začít znova. Přišlo mi, že čtu náhodná slova postavená vedle sebe a že autorka se tak snažila o jedinečnost vyprávění, až mě ztratila.

Nejsem si jistá, zda jsem knihu zcela pochopila, možná prostě na takový druh knih nemám kapacitu. 

Odkládám proto do knihovny a počkám, až do ni dospěji, snad do ni dospěji brzy. Protože příběh mě stále zajímá, bohužel můj mozek jej neumí uchopit. 

A tak vám sem jako omluvu nesu recenzi jinou. Na knihu, kterou jsem si vybrala proto, aby můj mozek odpočíval. Knihu, kterou jsem začala číst v sobotu ráno a skončila v sobotu v noci. Knihu s titulem Kavárna v Kodani.


Už jen ten titul na mě dýchl takovou zvláštní uvolňující atmosférou. Vzala jsem tedy knihu, lehla si ráno s kávou do postele a začetla se. 

Krásný příběh, který se nám snaží vysvětlit na čem záleží a na čem ne. Jistě si zde na své přijdou fanoušci hygge, protože právě o něm a o Švédsku tato kniha je. Tedy hlavně její základna. 

Kniha nás nutí se zamyslet, jestli opravdu děláme to, co chceme nebo jen to, co bychom dělat měli. Samozřejmě knize nechybí ani milostný příběh, který čtenáři jako já, nesmí chybět. 

Hlavní hrdinka dostane naprosto náhodou za úkol projekt. Projekt, který je spojený s hygge, jelikož zadavatel tohoto projektu pochází ze Švédska a na tomto principu mu velmi záleží. Naše hrdinka porazí všechnu konkurenci a je to ona, kdo má jet na pár dní do Švédska poznat tamní lidi a mentalitu. Musí s sebou ovšem vzít několik novinářů, kteří se o tomto výletu zmíní. V tu chvíli začíná honička, nejen, že musí tyto lidi sehnat, musí se o ně rovněž postarat, což se ze začátku zdá nemožné.

Je to kniha u které se zasmějete, u které vás zahřeje u srdce i u které se chytíte za hlavu. Prostě klasika, která stojí za to přečíst! 

Já se s vámi pro dnešek loučím a chystám pro vás další články, které budou opět o něco osobnější. 

Krásný večer.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)