pátek 27. listopadu 2015

Páteční inspirace I - Jáhly.


Máme tu naši první páteční inspiraci. Jelikož většina receptů, které u nás naleznete budou bez lepku, musím Vám povědět o něčem, co považuji za jednu z nejlepších věcí, které jsem při mé dietě objevila.

Po celou dobu kdy jsem se připravovala na přechod ke stravě bez lepku jsem si všimla jedné okolnosti. Když se někde psalo o zdravém či lepším stravování, na prvním místě byla vždy pohanka. No co si budeme povídat, taky ji doma mám. Ale všeho všudy jsem ji použila snad třikrát. Pravda je, že pokud ji nepřipravíte správně a řádně neochutíte, není dobrá. Má své velmi výrazné specifické vlastnosti. Rozhodně amatérům zdravé stravy nedoporučuji začínat s pohankou spolu s vidinou, že doma všechny přesvědčíte na lepší stravování. Pohankou se Vám to určitě nepodaří.
Když jsem se ale dívala na další varianty příloh přišla jsem na jáhly. Oproti zmiňované pohance má lákavější barvu a z dálky připomíná dnes již velmi známí kuskus. Ten však celiak nesmí.




Než jsem jáhly dala poprvé vařit, opražila jsem je zprudka na suché pánvi. Dělám to kvůli tomu, aby teplo narušilo jejich povrchovou vrstvu a pak se vařili kratší dobu. To Vám byla tak krásná vůně. Jako oříšky.
Mám úžasný recept na jáhlové placky. O tom však zase příště.

Co jsou vlastně jáhly? 
  - obilovina, vyráběna loupání prosa
  -  žluté kuličky, velké asi jedem milimetr
  - mají vysokou výživou hodnotu, obsahují draslík, hořčík, fosfor, měď, železo, zinek, vlákninu a další vitamíny skupiny B


Mým doporučením a inspirací pro Vás tedy je drobná rada na nákup. Vyzkoušejte jeden balíček, cena se pohybuje okolo 30korun za 500g. Záleží na tom, zda se rozhodnete pro bio variantu nebo ne.


Vyměňte pro jednou klasickou přílohu k Vašemu jídlo. Místo brambor nebo rýže si připravte jáhly. Pokud se rozhodnete pro slanou variantu, stačí je povařit ve vodě či zeleninovém vývaru. Zda se ovšem rozhodnete pro sladkou variantu a připravíte si ranní jáhlovou kaši, můžete použít mléko, ale nesladíme ho, aby se nám jáhly nepřipalovaly.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)