čtvrtek 21. dubna 2016

Milované Tiramisú.

Jsou dezerty, které mám v paměti. 
Ty o kterých vím, že když se jde nečekaně na oslavu nebo chci manžela překvapit mi vždy bodnou
Rychlé, jednoduché, ale výborné. Navíc se blíží teplé období a chlazené, šlehané dorty se s radostí mlsají jen tak, při odpolední kávě. Nemyslíte? 

Úplně nejlepší jsou domácí vajíčka. Udělají krém krásně žlutý. Ale pokud je nemáte nic se neději i tak je to velká dobrota. 
Tentokrát jsem ho připravovala tajně po práci pro kamarádku k svátku. Musela jsem vymyslet něco, co se nepeče, jelikož kuchyň máme společnou a tam by mě hned prokoukla.

Pojďme tedy na samotný recept.

Ingredience: 
* 500g Mascarpone
* 5 lžic cukru krupice
* uvařená silná káva
* 1 - 2 pytlíky cukrářských piškotů
* kakao na posypání
* 5 vajíček 
* 2 panáky Amaretta 


Jako první oddělíme žloutky od bílků. Ke žloutkům přidáme cukr a vyšleháme aby se nám cukr rozpustil. Můžete v robotu, ale klidně stačí metlička, jen to déle potrvá. Ze samostatných bílků si vyšleháme tuhý sníh .

Do směsi žloutků a cukru postupně přidáme Mascarpone. To by se nemělo moc šlehat. Stačí ručně metličkou vypracovat na hladký krém. Do něj pak pomalu vmícháme vyšlehaný sníh. Položíme stranou a přichystáme si formu ve které chceme dezert mít. 

Uvaříme silnou kávu a do ní vmícháme Amaretto. Pokud jej doma nemáte, já jsem dala mandlový rum a bylo to taky moc dobré :o) Cukrářské piškoty namáčíme do kávy z obou stran. Stačí na dvě sekundy. Vyskládáme si celé dno formy. 
Jakmile máme pokryto, položíme první vrstvu našeho krému. Poté znovu piškoty a opět zbytek krému. 

Nakonec povrch pěkně uhladíme a posypeme kakaem. 
Já dávám vychladit do lednice přes noc, ale stačí 4 - 5 hodin pokud se nemůžete dočkat


Pak jen naservírovat a nebo dlabat lžičkou rovnou z formy
V létě pak klidně piškoty proložte ovocem, jako jahodami či borůvkami. 
Je to vážně dobrota. 


Svět je plný takových dobrot :o) 

Máte rádi tyhle chlazené dezerty? Co říkáte na českou verzi z pomazánkového másla?

3 komentáře:

  1. Jsem největší milovník tiramisu a právě teď mám na něj hroznou chuť, fakt děkuju! :D Něco mi řiká, že bych ho co nejdříve měla udělat! :D ;)

    Lucka www.sleepy-cat.com

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ze syrového vejce v dezertu dostala salmonelu, bylo mi tak zle, že už nikdy více, na to si dávám velký pozor, vždy se ptám -není v tom syrové vejce?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) to se Vám vůbec nedivím, že si teď syrové vejce nedáte ani za nic. V první chvíli jsem se taky bála co to udělá především s mým jindy citlivým zažíváním a vše okolo. Naštěstí si dávám vždy velký pozor na čerstvá vejce a je celkem jasné, že tohle není dezert na pět dní schování do ledničky. :o) Ale kdyby jste přeci jen chtěla zkusit, dejte vědět :o)

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)