středa 19. dubna 2017

Co mám na dovolené nejraději?

Dneska jsem koukla z okna a tam 50 cm sněhu, moje malé autíčko ani nešlo vidět a za ním obrovská hromada sněhu a já samozřejmě bez lopaty. No nic, tak jdu do práce pěšky. Vyhodila jsem zimní boty, tak nevadí, mám tady ještě ty zimní na podpatku. Všude ještě neodhnuto a já se brodím v botách na podpatcích sněhem, chumelí jako by zítra měly být Vánoce a já proklínám už v 6:30 hodin celý svět. 
Dorazím do práce a uvařím si zaslouženou kávu a snídani z domu. A tak jako klasicky v takovém počasí myslím na dovolenou a dneska bych Vám chtěla v tom hrozném počasí říct důvody, proč miluju dovolené. 

              Důvod číslo jedna = PLÁNOVÁNÍ A CHYSTÁNÍ



Třicet katalogů dovolených na posteli. Mapa světa, informace o tom, kde je kdy nejtepleji. A chceme polopenzi? Nebo all inclusive? Kolik toho asi sníme a vypijeme?  Balení žlutého kufříku. Všechno vyprané, vyžehlené, poskládané a voňavé. Jaký opalovací krém? Vezmeme si desítku a co třeba padesátku? MUSÍM si koupit nové šaty, abych na večeři vypadala skvěle. Nebo prostě jen šortky a tílko?




Důvod číslo dvě = CESTOVÁNÍ (CESTA) 

Cestování. Je mi jedno, jestli se vezu autem, autobusem, vlakem a nebo letím letadlem, ať je to cokoli cítím se úžasně. Cestuji  někam, kde jsem třeba ještě nebyla a nebo někam, kam se ráda vracím. Sezení v letištní hale mě nepopsatelně uklidňuje. V klidu si odbavím kufr a s kabelkou si chodím po letišti, tam si dám kávu, tak si vytáhnu notebook a po skypu si zavolám s mámou. Hele, tam jde Američan, jede sem na dovolenou? Nebo se vrací domů? Proč je ta ženská tak protivná? Doufám, že neletí tam, kam já? No.. letí. Tak snad nejede do stejného hotelu... SAKRA! 


Důvod číslo tři = PLÁŽ A MOŘE


Upřímně bych se se sebou nebavila, kdybych jela na dovolenou a vyvalila se u bazénu, tak jak to někteří umí. U bazénu se můžu válet i v Jeseníku. Ale ten pocit, když ráno vstanete, jdete si dát osušku na lehátko a projdete se po pláži, posbíráte čerstvě vlnami přinesené mušle a písek Vám projíždí mezi prsty. Zbavit se ho je horší, ale za tu procházku to stojí. 


Důvod číslo čtyři = KULTURA 


Ať děláte co děláte, nikdy se nevyhnete chození po městě. Suvenýry, něco na památku, pohledy.. To se přeci musí, a to co prodávají v hotelovém obchůdku je vždycky o něco dražší. Takže chození po městě, nákupy a sledování lidí kolem, to je něco pro mě! Nemluvě o tom si večer pěkně sednout do baru a rozbalit to. Jsme přece na dovolené. 


Důvod číslo pět = RÁNO

Každé ráno na dovolené zbožňuju. Probudím se tak akorát, abych mohla jít na snídani, otevřu balkónové dveře a okamžitě mě zabalí vlna tepla a slunečního svitu. Vyčistit zuby, hodit na sebe šatičky a šup na snídani. Tak co tu máme? Dáme si nějaký ten džus, kávičku, mňam slanina, vajíčka a toust. Jůů, čerstvé mořské plody! A ty lívance! Dám si šampus.

Důvod číslo šest = VÁLENÍ SE


Ano, jsem jedna z těch, co je schopna proležet celý den na pláži. Dojdu tam v 10 ráno a těžce se odkutálím v 6 večer. Většinou si na pláž vezmu opalovací krém, osušku, KNIHU, sluchátka a telefon. Čtu a čtu dokud mě tlukot vln neuspí. Když se probudím, jdu si na chvíli zaplavat. Jsem raději, když si nenaberu vodu do nosu nebo do pusy, ale to by nebylo plavání v moři, kdyby se to nestalo. 






Důvod číslo sedm = JSTE ODPOČATÍ A MÁTE PLNO ENERGIE 


Jistě, že celou dobu nic neděláte, ale o tom dovolená je. Občas si vyrazit na nějaký ten výlet. Ale pro mě je občas dobrodružná cesta i dojít si pro Mojito na bar. 




Už nemůžu dočkat té další! Tak nekoukejme z okna a dobrou noc! :) 







Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)