pondělí 12. února 2018

Bowie a jeho alergie aneb pes celiakem

Spousta lidí se mě ptá, jak jsem přišla na to, že má náš pes alergii na lepek. No, bohužel... mi to nemohl říct, takže jsme na to museli přijít tou nejhorší cestou pro nás pro oba. 
Kdo už si o Bowiem nějaký článek četl, nebo třeba sleduje můj instagram, tak ví, že Bowie, můj krásný kříženec, má alergii na LEPEK. 
A jak se to vlastně stalo?



Když jsme si brali Bowieho od jeho majitelů, tak mi říkali, že ho krmili granulkami od BritCare, což mi přišlo super, protože jsou to kvalitní granule. Já ale předtím měla vybíravou fenku (promiň Sunny), a tak jsem se rozhodla, že stejně jako ji, i Bowiemu budu kupovat to nejlepší, co najdu. A takové granulky jsem našla. Od značky Fitmin jsem kupovala štěněcí granulky pro malá plemene s cca 96% masa, ale bez lepku. Bylo to 3kg balení, takže nám nějakou dobu vydrželo. 
A aby nebylo náhod málo, sešly se nám dvě důležité události v jednu:

  1. Očkování proti vzteklině
  2. Koupě nových granulí
Paní veterinářka nás varovala, že po očkování může dojít k průjmu a jiným potížím a že, kdyby se tak stalo, máme si dorazit pro pomoc. Cestou domů jsem se stavila ve zverimexu a koupila nové granule-> Carnilove, které mi také přišly velice kvalitní. Bowie zbaštil celou misku rychlostí blesku, a tak jsem si řekla, že jsem udělala dobře. 
To jsem ještě nevěděla, že nám v tu noc začne peklo. Bowie celou noc ťapkal, kňučel a kakal všude, kam se jenom dalo. Tak já jsem si dala noční a všechno to uklízela a s Bowiem ležela dole, aby spal alespoň chvíli.


Druhý den jsem vyrazila na veterinu s tím, že asi špatně reaguje na to očkování a co s ním, že nechci, aby se tak trápil. Paní doktorka nám dala nějaké léky, které byly, k mému překvapení, za hubičku a doporučila mi krmit rýží s mrkví a kuřecím masem. A tak se stalo. Dva dny na dietě a lécích, ale když jsme vysadili dietu a vrátili se ke granulím, tak to peklo začalo znova. 
A já si začala dávat pomalu 5 a 5 dohromady. Tak předtím se to nikdy, po žádným očkování nestalo. Nikdy neměl takový průjem a teď pořád. A došlo mi, že v nových granulích vlastně lepek je.. Zeptala jsem se paní doktorky, jestli by to nemohlo být tím, jestli prostě moje křivonohé štěně s bradavicí nad okem, není navíc i celiak. Paní doktorka mi řekla, že všechno je možné a ať mu zkusím dát zpět bezlepkové granule, a to jsem taky udělala. Cestou domů jsem koupila malý balíček bezlepkových granulí, nasypala mu ho do misky a přes noc? Klid. Ráno se vyvenčil venku, jako velký kluk a vše bylo v pořádku.


Dodnes, když Bowie sní cokoli s lepkem, vím, že v noci bude peklo. V pátek jsme byli na návštěvě a on vybílil misku granulí s lepkem. Celou noc měl průjem, chodil jako smrtka a bylo mu špatně ještě v sobotu. Takže celý víkend strávil na stravě z rýže a až dnes dostal svojí porci bezlepkových granulek. 

Tak to je k našemu detektivnímu případu Bowie- celiak? A z našeho uplakaného štěňátka se stal spokojený pes.

Přeji krásný vstup do nového týdne a ať si každý den užijete naplno! Ne jen pátek-neděle :)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)