sobota 20. října 2018

Recenze: ink (Alice Broadway)

Ahojte,

minulý týden jsem slavnostně dočetla ink od Alice Broadway.

Jedná se o fantasy knihu z young adult oddělení. A ačkoli se říká "Nesuď knihu podle obalu", tato mě svým vzhledem opravdu zaujala, stejně jako popiskem děje. 



Už je to nějaký ten pátek, když jsem četla knihu z young adult, a tak jsem upřímně nevěděla, co od toho čekat. 

Kniha sama o sobě má úžasnou vazbu- něco mezi vázanou a brožovanou- dobře se z ní čte. 

A co se děje týče? 

Kniha vypráví příběh současnosti, ve kterém lidé veškeré své životní událost mají vytetované na kůži. Ten, kdo žádná tetování nemá je dle této kultury nebezpečný, protože veškerá svá tajemství a své činy schovává uvnitř a tím je jeho duše čím dál tím více znečištěná. Kdežto ti, kteří své příběhy ukážou formou tetováním celému světu, mají duši volnou od veškerých lidských činů. 

Příběh Vám vypráví mladá slečna, která právě končí školu a jejíž otec zrovna zemřel. Jakmile potetovaný člověk zemře, je jeho kůže stažena a je z ní vyrobena kniha. Detaily tohoto rituálu Vám přenechám k přečtení. Hlavní hrdinka zjistí, že i přes tetování mohou mít lidé jistá tajemství stále pro sebe, a tak se celý její svět a její víra obrátí vzhůru nohama. 
------------------------------





Přemýšlím nad tím, jak bych celou knihu ohodnotila. 
  1. Hrozně mě to zklamalo a vždy mě to zklame, když na to přijde, ale v knize byly hrubky. Tím se mi dojem ze čtení trochu zakalí. 
  2. Upřímně jsem doufala, že se příběh knihy odehrává někde v Africe, např. v průběhu 20. století, jelikož zadní strana knihy takto vyzněla. (Vyzněla takto samozřejmě pouze mě a na kvalitu knihy to nemá žádný vliv, jen jsem si průběh příběhu představovala jinak.)
  3. Příběh mi přišel lehce předvídatelný. 
Na druhou stranu.
  1. Kniha je čtivá. 
  2. Příběh je zajímavý, je v něm spousta zvratů.
  3. Autorka si dala opravdu záležet na některých pasážích, kdy si člověk zcela jasně představí danou situaci. 
  4. Nápad této knihy - tetování odhalující tajemství - mi přijde opravdu originální.



Takže u mě je to tak 50/50. Asi to není kniha, ke které bych se jednoho dne vrátila, ale její nápad byl skvělý. 

Udělejte si tedy vlastní názor a v případě, že se knihu rozhodnete přečíst a dočíst, tak mi zkuste napsat, co na ni říkáte Vy. 



2 komentáře:

  1. Taky se na ni chystám. Už ji mám v knihovně nějaký ten pátek a pořád nic :) Hrubky mi také vadí, ale podle mě to je tou uspěchaností s jakou se honí v dnešní době všechno. Hlavně rychle s tím na trh a práce kvapná, málo platná.

    OdpovědětVymazat
  2. Mně taky dlouho ležela v knihovně, ale pak jsem ji jednou otevřela a ten příběh Vás chytí.. Je fakt, že dnes se spěchá úplně všude a i na těch nejdůležitějších dokumentech dnes lidí chybují..

    OdpovědětVymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)