středa 28. listopadu 2018

Recenze "Nechtěné"- Emily Gunnisová

Dneska Vám přináším další knižní recenzi, tentokrát z úplně jiného soudku než normálně. Poslední dobou se mi nedělo nic hezkého a já si adekvátně tomu vybrala i žánr knihy. 

Kniha totiž vypráví příběh, který by si měl každý člověk přečíst. Ptáte se proč? Protože spousta z nás neví, co se v minulosti všechno odehrávalo. Upřímně moje znalosti dějepisu byly školou vždy omezeny a v podstatě jediné, co si ze školy pamatuji je téma Druhé světové války, a to hlavně z důvodu, že mě téma zaujalo a já o něm přečetla opravdu spoustu knih. 



Jenže tato událost nebyla v minulosti jedinou katastrofou a my bychom se měli více zajímat i o další příběhy a hlavně se jim vyvarovat. Přesně proto jsem si zvolila "Nechtěné"- Emily Gunnisová


Hlavní hrdinkou pro mě byla Ivy. Dívka, která ve svém mládí potkala mladíka svých snů a kterého bezmezně milovala. A jako důkaz jejich lásky Ivy otěhotněla. V tehdejší době ovšem nepřipadalo v úvahu být matkou a nebýt provdaná. Tato situace znamenala pro celou rodinu velkou ostudu. A tak se dívky jako Ivy dostávaly do domovů, kde se dítka narodila a byla předána k adopci. 

Tato kniha vypráví příběh o Domově svaté Markéty, kde hlavní slovo měly jeptišky. Ovšem jak to tak už bývá, informace, které domov poskytoval veřejnosti nebyly tak úplně pravdou a co se dělo za zdmi domova, věděli pouze přítomné ženy, děti, jeptišky, doktor a farář. 

Ivy se v domově seznámila se ženou, která byla schopná ven posílat i skutečné dopisy. Nejen ty, které jeptišky schvalují. A tak Ivy psala své lásce pravdivé příběhy, které se v domově odehrávaly- o krutosti jeptišek a těžké práci, které byly těhotné ženy a dívky vystaveny. 

Ivy ovšem není jedinou hlavní hrdinkou tohoto díla. Tou se stává i novinářka Sam, která po letech dané dopisy nachází a snaží se najít pravdu o Domovu svaté Markéty předtím, než bude budova zdemolována. A pokud budete dávat u knihy pozor, najdete tam i ještě další hlavní postavu.

Sam ovšem zjišťuje, že většina lidí z dopisů Ivy již nežije, a tak je pro ni velmi těžké se dopátrat pravdě, kterou se všichni snaží zatajit. 

Sama bohužel neví, že tak změní nejen svůj život, ale životy stovek dalších lidí, kteří jsou jakkoli propojeni s Domovem svaté Markéty. 

A více už ani muk! Prostě si ji přečtěte. Není to kniha na sladkou dobrou noc, ale otevře oči mnoha lidem. Já od ní nemohla odtrhnout a četla jsem ji celý den. Opravdu v sobotu ráno jsem začala a v neděli kolem oběda skončila. 



Takže za mě opravdu úžasná kniha! Silný příběh, který by neměl být opomenut. A autorka má moji poklonu- nejen za to, že příběh napsala velmi čtivě, a proto i pro čtenáře zajímavě, ale že si zvolila i takové téma, které není zcela běžné a na které se bohužel v knihkupectvích nestojí dlouhé řady. 

A já se jdu dneska zase usmívat na svět a pracovat. Takže krásný den vám všem. U nás ráno sněžilo a teď svítí Slunce. 

Brzo se vám zase ozvu. 






Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)