středa 30. ledna 2019

Bábovka - Mascarpone + káva


Slova - " hlad je nejlepší kuchař " nejsou jen prázdným žvaněním do průvanu. 
Je na nich velký kus pravdy a jsem přesvědčená, že jsme tu situaci kolikrát všichni do jednoho zažili. 

Myslím, že ta stejná pravda platí i v případě, že zaměníme slovo hlad za zbytky
Dělala jsem si úklid v lednici. Může se stát, že ten jogurt úplně vzadu už není k jídlu ani se zavřenýma očima. Byl jednoduše vždycky moc daleko :o) a přesně proto, jednou za týden vše pořádně kontroluju a rovnám. Takhle jsem narazila na Marcarpone, které jsem před nějakou dobou koupila, že vytvořím Tiramisu, ale nějak z celé akce sešlo. 


Víme kolik Mascarpone stojí a tak jsem jej nechtěla odložit zpátky s tím, že se během týdne k něčemu určitě dokopu. Vzpomněla jsem si na recept, který mám napsaný v deníčku ještě z dob života v Holandsku. 


A pustila se do něj. 
Tentokrát se maximálně povedl, jelikož mi základ krásně mohl šlehat robot a čerstvou kávu namlela mašinka hned vedle. Což jsou jednoduše výhody, které v karavanu s jednou prodlužkou nemáte



Ingredience: 

  • 240g hladké mouky
  • 180g cukr krupice
  • 250g mascarpone
  • 130g mléka
  • 2 vajíčka
  • pár kapek vanil. extraktu
  • kypřící prášek
  • lžička jedlé sody
  • špetka soli
  • 3 lžíce kakaa
  • min. 5 lžic silné kávy

Do mísy si dáme mascarpone s cukrem, extraktem a šleháme na maximum do pěny. V menší misce vedle si mezitím smícháme mouku, sůl, sodu a kypřící prášek. 
Do vyšlehaného krému dáme dvě celá vajíčka a pak pomalu, střídavě přisypáváme směs z mouky a mléko. 

Všechno chce svůj čas. Nikam nespěchejte a dejte těstu možnost vše pořádně promíchat a našlehat. 

Pak si jej rozdělíme na dvě častí. K jednomu přisypeme kakao a přilijeme kávu. 

Do máslem vymazané a moukou vysypané formy vlijeme těsto. Střídáme vrstvy. Já jsem začala světlou, pak tmavou, světlou a na závěr zase tmavou část. 

Bábovku pečeme na 180 stupňů minimálně 50 minut

Každá trouba peče jinak a pro jistotu vždy dělám kontrolu píchnutím špejlí do těsta. 


Upřímně? Je to doslova nebe v hubě. A pokud se do bábovek všeobecně moc nepouštíte, jelikož Vám přijdou suché a o ničem. Po téhle už nebudete dělat jinou. 

Dobrou chuť. 

2 komentáře:

  1. Barulek dneskaj idem do toho, to mascarpone sa mi tam popačuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leninka ... moc se těším na výsledek ... bude to dobrota. Já jsem snědla celou skoro sama :o)

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)