pátek 1. března 2019

Recenze: "Rodina a jiné katastrofy" - Alexandra Borowitzová

Takže drazí. Zjistila jsem, jak jsem se v roce 2018 neskutečně flákala, co se týkalo knih! Všichni psali na konci roku, kolik desítek knih stihli ten rok přečíst a když jsem je spočítala já, tak jsem se styděla! 

Letos jsem se rozhodla začít úplně jinak! Prostě každou volnou chvíli, kdy nebudu chtít být úplně produktivní a kreativní, tak si místo koukání na seriál, který jsem viděla už X krát, vezmu knihu a budu číst. 

Zatím se mi to daří. V průměru je to teď 4 knihy měsíčně. Každopádně vám sem přináším recenzi na jednu z přečtených, a to na "Rodina a jiné katastrofy"




Hlavní věc, kterou bych o knize chtěla říct, a to s naprosto čistým svědomím je, že pokud jste člověk, který se vyhýbá vulgaritám, tak na tu knihu nesahejte! :D Já jsem teda člověk, který mluví tak, jak mu pusa narostla, ale i pro mě bylo množství a některé umístění vulgarismů až absurdní. Takže bacha na to! 

Další věc ovšem je, že jsem se u toho opravdu nasmála! 

Knížku jsem vybrala z jednoho důvodu, každá rodina má prostě něco. A ani ta moje opravdu není dokonalá. Občas vás totiž právě rodina může přivést do těch nejhorších okamžiků. Když na vás totiž bude ječet kolegyně, tak se můžete zasmát, myslet si svoje a jít dál, ale co když na vás řve třeba sestra? To se nás vždy dotkne víc. 

Takže podle popisku jsem po ní chňapla, protože jsem si říkala, že to je přesně to, co teď potřebuji. 

Hlavní hrdinka Emily od dětství trpí psychickou poruchou, moc tomu nepomáhalo ani to, že její matka je psycholožka, která od dětství analyzovala všechny 3 své děti, a to naprosto ve všech ohledech. 

Nemůžeme ani náhodou říct, že by to mělo nějaké kladné výsledky, protože sourozenci spolu skoro nekomunikují. Bratr Emily, který je ze sourozenců nejstarší je čerstvě rozvedený, kvůli své nepopíratelné touze po více ženách. Ovšem jeho přístup si každá z nás v knize ohodnotí sama (za mě 0/10 bodů). Emily je nejmladší, takže zbývá prostřední dítě- sestra, která by mohla být krásným obrazem toho, jak někteří lidé "genderování" populace opravdu OPRAVDU přehání!!! 

Každopádně i přes všechny tyto problém si Emily našla partnera, kterého si má tento týden brát. Její rodiče platí svatbu, a tak se svatba koná v jejich rodném městě. Kromě toho, že se jejich matka rozhodne právě předsvatební týden věnovat analýze nevděčnosti svých dětí vůči její osobě, tak i seznam hostů vypadá spíše jako na svatbu jí samotné. 

Emily se hroutí ze dne na den víc a víc a v podstatě nikdo z přítomných neví, co s tím. Nepomáhá tomu ani nečekaná událost, která vznikne mezi ní a snoubencem Davidem. 

Fakt se musím brzdit, abych vám to nejvtipnější nevyslepičila!!


Takže za mě. Jestli si chcete dát fakt oddechovku a chcete se smát, tak rozhodně doporučuji. Protože i když se o tom nemluví, tak všechny rodiny mají něco speciálního a možná vám některá z postav bude někoho připomínat. 

Knížka se opravdu lehce čte, je vtipná a lehce stravitelná. A pokud si někdo pamatuje "Taková normální rodinka" s Mádlem - tak to byl přátelé lehký odvar! 

A já se pro dnešek loučím, mějte se krásně a já už pro vás chystám další recenze!



Recenzní výtisk věnovalo: KNIHCENTRUM.CZ




2 komentáře:

  1. Presne ako vravíš, v každej rodine sa nájde niečo zvláštne :D Ďakujem za skvelý tip na knihu, táto ma veľmi zaujala! :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že zaujala. Já se u ní opravdu nasmála! Tak snad se bude líbit... :-) -A

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)