pondělí 11. března 2019

Recenze: "Pátá bohyně" - Patricie Fuxová

Tak zase jsem pro jednou sáhla po knize od české autorky. Naposledy to byla Houbařka, která vyšla loni. 

Tentokrát je to tedy Pátá bohyně, která je nejen nádherně napsaná, ale taky překrásně ilustrovaná. Knížka je tenčí, takže ji s největší pravděpodobností sloupnete za den jako já, ale stojí to za to! 

-
Jediné negativum, které jsem zjistila bylo to, že kniha má netradiční tvar a já prostě nevím, jak ji držet. Prostě jsem s ní nemohla najít žádnou polohu, která by mi přišla normální. Nakonec jsem to samozřejmě vybojovala, protože tvar je možná zvláštní, za to text za ten boj opravdu stál! 



Je to tedy nádherný příběh, který ovšem začíná smutně, a to pohřben babičky hlavní hrdinky. Hlavní hrdinka, Marie, měla s babičkou opravdu výjimečný vztah, a tak zásadně nesouhlasila s tím, aby se všechen babiččin majetek rozprodal. 

Poprvé se vrátila do babiččiny chaloupky v zámince, že by měla zájem o její koupi. Chaloupka ovšem byla vyklizená, a tak všechny osobní věci, které měly pro Marii citovou hodnotu zmizely. 

Marie se ovšem ze zvědavosti vydala na půdu, kde našla všechny tyto drobnosti, a to včetně nádherného zrcadla, které nikdy předtím u babičky neviděla. V zrcadle však neviděla jsem svůj obyčejný odraz, když v tom ji načapal majitel a z chaty ji v podstatě vyhodil. 

To ale pro Marii nebyl konec, rozhodla se pro zrcadlo vrátit, ovšem už ne zcela legální cestou. Na této výpravě přišla o přítele, který ji tam vezl a který byl ošklivě zraněný, odvezl ji domů, odstěhoval se a bylo. 
Marie ale zjistila, že právě díky zrcadlu, může objevovat zcela jiný, nádherný svět. A není v něm sama, právě naopak. 




Ovšem tajemnost tohoto příběhu už nechám objevit vás samotné. Je to kniha, která obsahuje krásu, beznaděj i naději, nenávist, závist a i lásku. Je v ní zkrátka všechno a vy byste o ní rozhodně neměli přijít! 

Knihu tedy doporučuji přečíst, je velmi oddechová, i když některé části budete chtít jistě zpracovat. 



A to je pro dnešek vše! 

Mějte se krásně a zase brzy tady :-) 



Recenzní výtisk věnovalo: KNIHCENTRUM.CZ

2 komentáře:

  1. Tuto knihu som čítala. Bola plna peknych myšlienok a o ilustraciach ani nehovorim ale trochu ma nudil ten pribeh. Ale zas odporucam zenam, fakt som sa vo vela pripadoch nasla no netreba ocakavat strhujucu zapletku skor dumky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravdou. Samotný ten příběh v pozadí mohl být více propracovaný. Je fakt, že jsem některé části chtěla projít rychleji, abych se dostala zpět za zrcadlo. Ale jak říkáte, je plná krásných myšlenek.

      Vymazat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)