čtvrtek 7. ledna 2016

Příběhy.


Jedno z mých nejoblíbenějších míst v bytě je koutek, kde si ukládám všechny své knihy. Prakticky v nich není žádný systém. Po většinu času se snažím držet u sebe spisovatele, ale i to se někdy vůbec nedaří, nevadí. 
Dnes jsem se rozhodla napsat Vám pár knížek, o kterých si myslím, že by v knihovničce neměly chybět. Zároveň ale musím upozornit, že se nejedná o recenzi. Všechny tyto knížky jsou něčím skvělé a něčím jedinečné. To je ostatně také důvod, proč se nacházejí na téhle hromádce. 



BRATŘI LVÍ SRDCE - Astrid Lindgren

Více než často vídám fotky s Malým princem a bezpočet lidí o něm básní. Ano, je to úžasná kniha, ale tahle se staví na stejnou úroveň. Přitom ji tolik lidí nezná. Krásný příběh o čistém a věrném přátelství. Chytne Vás u srdce. 

ZVLÁŠTNÍ SMUTEK CITRÓNOVÉHO KOLÁČE - Aimee Bender 

Jaké by to asi bylo cítit emoce z pokrmů, které Vám lidé připraví? Jedinečný pohled na svět. 

TYGŘE, TYGŘE - Margaux Fragoso 

Mimořádná biografie. Náhled do psychiky pedofila a jeho oběti. Jak se tyhle na první pohled odlišné světy mohou k sobě připoutat. Koho budete litovat a koho nenávidět? 

OSVĚTIMSKÁ KNIHOVNICE - Antonio G. Iturbe

Předlohou této knihy jsou skutečné vzpomínky dnes již více jak osmdesátileté ženy. Jeden z velmi odlišných příběhů o již tolikrát popisované tragédii. 

NEJKRÁSNĚJŠÍ ŽENSKÁ VE MĚSTĚ - Charles Bukowski 

Velmi těžko takovou knihu popsat, třeba i jednou větou. Buď jeho knihy milujete nebo jim nikdy nepřijdete na chuť. Jedno vím ale jistě. Kam se hrabe 50 odstínů šedi na Charlesovo erotické sci-fi. Větší přímočarost jsem doposud nikde nenašla. 

VYHNÁNÍ GERTY SCHNIRCH -  Kateřina Tučková 

Od této spisovatelky je více známá její druhá kniha Žítkovské bohyně. Mám doma obě, ale můj zájem si získala rozhodně tato. Každá v sobě nese neuvěřitelný příběh. Nicméně pohled na životní situaci v Brně během druhé světové války a po ní, očima mladé Němky mě naprosto pohltil. Vše skutečně není jen černé nebo bílé. 

NEPRAVDĚPODOBNÁ POUŤ HAROLDA FRYE - Rachel Joyce

Jediná kniha u které jsem vystřídala veškeré své emoce. Není možné si ji nezamilovat. Očistná pouť schovaná za nenápadnou obálkou a malou vazbou. Jak při cestě na jejíž počátku je holá pomoc druhému, osvobodí člověka samotného.

K MOŘI - Petra Soukupová

První Petřina knížka po které jsem náhodou sáhla při odletu na dovolenou. Líbila se mi ta jednoduchost propojení s jejím názvem :o) A dodnes jsem za to ráda. Od té doby mám všechny její tituly. Myslím si, že Petra ani nepíše. Je to jakoby Vám vykládala Vaše nejbližší kamarádka u kávy. 

ÚSTŘIČKOVA SMUTNÁ SMRT A JINÉ PŘÍBĚHY - Tim Burton 

Netuším, zda je tenhle kousek vlastně knihou. Koupil mi ji manžel při cestě na nepříjemné vyšetření do nemocnice. Co říct ... prolétla jsem ji v čekárně ještě než jsem se dostala na řadu. Neskutečně mi zvedla náladu. Vtipné a trefné rýmy, doplněny o naprosto bezkonkurenční ilustrace. Ano, kupte si ji a noste v kabelce pro deštivé dny. 


PRVOK, ŠAMPÓN, TEČKA A KAREL - Patrik Hartl 

Vtipné osudy čtyř kamarádů, kteří se sešli dvacet let po maturitě. Jediná kniha z této hromádky, kterou ještě nemám přečtenou. Proč ji sem vlastně dávám? Moje máma je z ní nadšená a mě ji letos Ježíšek také přinesl. Měla jsem jednoduše pocit, že pod tou záplavou neustále stejných titulů (tzv. blogerských klišé) je občas nutné ukázat na nějakou povedenou novinku, která za to stojí, a přitom nemá tak silnou reklamu. 


Máte i Vy tzv. svaté grály v knihovně? Budu jen ráda za každou radu, co v té mé chybí :o) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)