sobota 13. ledna 2018

Místa k venčení- Jeseník

Povím Vám jeden příběh. Jednou jsem venčila v Jeseníku mezi paneláky svoji fenku bez vodítka. Samozřejmě, že jsem nevěděla, že je takový hrozný zločin. Bylo dopoledne, pracovní den, rozhlídla jsem se, nikde nikdo, tak ji pustila a ona tryskem běhala kolečka kolem mě, měla radost jak blázen. Když jsem udělala kolečko s ní, viděla jsem, jak se přes trávník ke mě blíží policista, tak jsem na Sunny zapískala, ta hned přiběhla a já ji připla zpět na vodítko a dala jí místo mě pod nohama. 
Pan policista mě slušně upozornil, jak se tohle dělat nesmí a chtěl po mě občanku- já ji samozřejmě neměla. Kdo si bere na venčení psa před barákem občanku? Tak se mě ptal na jméno a příjmení, kde teda bydlím a rodné číslo. Všechno jsem mu řekla. Ten den hrozně, ale hrozně fučelo. Policista vytáhl vysílačku a asi 8x diktoval na dispečink moje údaje, ale ono tak foukalo, že nic neslyšeli. Tak jsme tam 10 minut stáli, než navázali kontakt. Policista se dispečinku ptal, jestli už mám nějaký záznam. No, neměla jsem. Tak mi ho tam hned zapsal a poslal mě domů s varováním. 



Byla jsem z toho nesvá. Sunny nikoho neohrozila, na slovo poslechla, i on to viděl, ale stejně si to nenechal ujít. Prošla mi hlavou myšlenka o tom, jak zrovna někde v Jeseníku někdo krade v sámošce, ale ho zajímá můj pes na 5 minut týdně vypuštěný na volno. Ještě, než mě poslal domů, mi řekl, že na úřední desce je napsáno, kde můžeme v Jeseníku pustit psa na volno. Když jsem tam přišlo, bylo tam tisíce papíru, nikde žádné logické rozdělení, ani nadpis, tak jsem to vzdala. Od té doby, jsem se Sunny jezdila každý týden pryč do přírody.
I když nevím, kolik z našich čtenářů je z Jeseníku a pejskař, ale chtěla bych Vás ušetřit mojí zkušenosti i pátrání po vyhlášce, o které se pán policista zmínil. 


Tak tady máte seznam míst, kde můžete svoje čtyřnohé miláčky v Jeseníku pustit na volno bez postihu a nepříjemných situací.

Dle obecní závazné vyhlášky 8/2007, platné ode dne 1. 2. 2008:



"Pro volný pohyb psů se vymezují následující prostory 1) vyjma komunikací:
  • lokalita „Pod Čapkou“ (plochy podél cesty do Bukovic kolem „křížku“)
  • lokalita „Pod Zlatým chlumem“ (plochy podél cesty k Čertovým kamenům nad hřbitovem)
  • lokalita „Nad tratí“ (plochy napravo od Muzikantské stezky)
  • lokalita „Cesta k Peklu“ (plochy mezi ulicí Kalvodova a stavebninami)
  • lokalita „Pod Křížovým vrchem“ (louka jihovýchodně od budovy Karla Čapka 10/1147 v Jeseníku a plochy ve Smetanových sedech nad letním divadlem)
  • veřejná prostranství na plochách mimo současně zastavěné území obce v k.ú. Bukovice u Jeseníka, Seč u Jeseníka (plochy mimo komunikace)."
Dále přibyl do seznamu dle obecní závazné vyhlášky 1/2010, platné ode dne 1. 6. 2010: 

"Touto obecně závaznou vyhláškou se doplňuje v § 3 obecně závazné vyhlášky města Jeseníku č. 8/2007 výčet prostor pro volný pohyb psů tak, že se vkládá nová odrážka, která zní:
  • lokalita „Pod lázněmi" (louky obklopující dolní část ulice Priessnitzova - tj. pozemky parc.č. 1860/1, 1859, 1858, 1863/1, 1746, 1744/1, 1730, 1732, 1727, 1722/1, 1728, 1715, 1716, 1721/1, 1720/1, 1718/1, 1274/1, 1717, 1275, 1277/1 v katastrálním území Jeseník)"
Takže se prosím poučte z mých chyb a v Jeseníku se psíkem na volno, jen v těchto lokalitách. Nebo ho prostě vemte někam do lesa nebo na pořádný vesnický pole, kde prožene třeba nějakou lišku. To stejně ocení víc. 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rády za jakoukoli stopu :o)